Fadhlina's Own (:
Cerpen [ remaja dan cinta ] *kisah benar
21 March 2011 | 10:17 PM | 0 comments
barang-barang sekolah yang aku baru sahaja beli tadi , aku belek dengan penuh teliti . almaklum la , baru sahaja nak masuk ke alam persekolahan menengah rendah , iaitu Tingkatan 1 . tambahan pula , aku telah pindah ke daerah yang lain , tetapi masih didalam negeri Johor ini .

" aduh ! esok da start sekolah , aku da laa tak kenal sesape kat sekolah tuh . nak kena kenal kan diri ke nanti ? " aku bermonolog , sambil mengingati sahabat-sahabat lama yang selalu kongsi suka dan duka bersamaku .

" Aliya ! (bukan nama sebenar) daa iron baju kew belom ? esok daa mula sekolah , " teriak ibu aku yang bernama Khadijah (bukan nama sebenar) .

" belom mak ! sekejap lagi Aliya iron laa , " dengan rasa malasnya , aku baring di atas katil yang empuk itu . " alaa , aku rasa macam belom ready la nak masok sekolah baru ni , haisshh ! " aku mengeluh seorang diri .

pada malam itu , setelah selesai semua nya , iron baju , kemas buku dan lain-lain , aku hanya mampu pasrah . aku kena tekad , tahun baru , sekolah baru , rumah baru dan juga akan mendapat kawan-kawan baru , aku akan belajar rajin-rajin , insyaAllah . jam tepat menunjukkan pukul 10.00 malam , mata aku sudah mula mengantuk . betapa awalnya aku tidur pada masa itu , excited kod nak pergi sekolah esok .
" aku harap , esok semuanya akan berjalan dengan lancar , " kata aku di dalam hati .



LANGKAHKU perlahan apabila sampai di hadapan gate sekolah . aku kuatkan semangat untuk masuk ke dalam dewan dan mencari barisan kelas 1D .
akan ku pendekkan cerita , pada hari pertama persekolahan , tidak begitu teruk yang aku bayangkan . alhamdulillah , kawan-kawan baru ku semuanya yang bersikap sporting , baik , peramah . aku senang dengan mereka .

nak di jadikan cerita , hari makin hari , aku gembira sekolah di situ . rasa diri disayangi , hee . *merepek .
oke , pada satu hari , semasa waktu rehat , ada seorang lelaki datang kepada ku .

" Aliya , ni ada surat untuk kau , "
" surat apa ni ? "
" alaa , kau baca je la nanti , "
" sape yang bagi surat ni ? "
" nama dia ..... errr , "
" sape yang bagi ? cakap je la , "
" Hazim (bukan nama sebenar) yang bagi surat ni , "
" ...... (terdiam) "

so , aku pun baca laa setiap satu perkataan dalam surat tu . hampir tergelak aku ! haha .

" hye Aliya , sudi tak awak jadi girlfriend saya ? saya rasa saya da jatuh hati pada budak yang bernama Aliya . "

" aku rasa macam aku kenal Hazim ni , " aku fikir sejenak .

aku pun berkawan la dengan si Hazim tu . not so bad la . dia oke , baik jugak . we just friend !
tak lama lepas itu , dia minta couple lagi sekali .
aku ni seorang remaja yang suka mencuba , so , tak salah kod aku mencuba jadi girlfriend si Hazim tu *ayat gatal :P

hari demi hari , bulan demi bulan aku bersama Hazim , aku dapat merasakan , bahawa dia la cinta pertama ku . sebelum ini , aku belum pernah lagi merasa begini . aku dapat kasih sayang dari dia .
kawan-kawan ku yang lain juga kata , dia seorang yang sangat sayangkan kekasihnya .
aku rasa gembira sangat dapat kenal dengan Hazim :')




SETAHUN sudah aku bersama Hazim , dan hubungan kami , makin lama , makin renggang .

" yaAllah , kenapa dengan dia ? kenapa dengan aku ? kenapa dengan kami ? hubungan kami daa tak semesra dulu . pulihkan la keadaan yaAllah , "

semua rasa sedih , rasa pilu , yang menimpa kat aku sekarang , aku luahkan kat kawan-kawan aku . hanya mereka la tempat aku luahkan perasaan . mereka la tempat aku bermanja . mereka juga tempat aku berkongsi masalah .
kami tetap seperti tahun lepas , sama kelas . jadi , senang la untuk aku bercerita dengan mereka .
mereka cadangkan , bahawa seeloknya aku putus dengan Hazim . tapi kenapa ? :'(
mereka bagi pendapat mereka masing-masing . dan aku menerimanya seadanya .

tak lama lepas itu , aku dengan Hazim terpaksa memutuskan relationship yang telah kami bina selama setahun . tapi tak apa laa , aku redha dan pasrah .
dia la cinta pertamaku . dia mengajar aku apa itu cinta . dia juga mengajar aku , cara menyintai orang .
terima kasih Hazim :')

dalam masa yang sama , aku ada seorang kawan lelaki yang aku juga luahkan perasaan kat dia . namanya Fikri (bukan nama sebenar) . aku cerita segala-galanya tentang aku dengan Hazim , dari awal sampai akhir .
dan aku tidak sangka , selama aku berkawan dengan dia , dia menaruh harapan kat aku .
dia mengatakan , bahawa , dia sayang kan aku , dan dia tidak mahu aku bersedih kerana Hazim .

aku rasa terharu sangat , tapi , aku minta maaf , sebab , aku tidak dapat menyayangi dia pada waktu itu . kerana aku baru sahaja putus dengan Hazim . nasib baik Fikri seorang yang memahami , dan aku senang dengan dia .

setelah 7 bulan aku berkawan dengan Fikri , hati aku sudah mula menyayangi dia , lebih dari kawan . tapi , aku hanya mendiamkan diri . nanti orang kata , perigi cari timba pulak kan .
makin lama aku bersama Fikri , aku mula dapat melupakan Hazim , walaupun kat sekolah , kami selalu bertembung .

makin lama , aku dengan Fikri sudah mula meluahkan perasaan masing-masing yang terlalu lama kami pendam . ayat dia yang paling aku tak boleh lupa .

" sudi tak kau jadi MY GIRLFRIEND ? yaAllah , malunyaa .. "

haha , ayat dia mintak couple dengan aku . hampir serupa dengan Hazim je , grrr -,-
tapi tak apa lah . seperti aku cakap sebelum ni , aku seorang remaja yang suka mencuba , jadi , aku cuba la jadi kekasih hati si Fikri ni :')

kami sangat bahagia , dia paham aku , dia sayang aku , dia jaga aku , dia pandai ambil hati aku .
dia juga pernah bagitahu , yang aku ni ialah cinta pertama dia . OMG ! serius ke ? terharuu lagii , hee .
sepanjang relationship kami , kami jarang bergaduh , jarang bermasam muka .



DUA tahun usia relationship aku bersama Fikri , aku sangat sayang kan dia . kami saling menyintai . tetapi , tidak semua orang yang suka dengan hubungan kami ini . mulut orang , kita tidak boleh tutup , kan ? tak apa la , aku tak buat apa-apa pun , buat apa aku nak takut dengan mereka .
aku pertahankan hubungan kami ni . hari demi hari , tiba-tiba , cinta pertama aku , muncul dalam hidup ku kembali .

Hazim ! dia bagi aku kegembiraan , supaya dia dapat aku balik . aku tak nak ! aku suda ada Fikri . aku minta maaf Hazim . 

" awak , saya nak couple dengan awak balik boleh ? saya tak dapat lupakan awak , "
" sori la Hazim , saya dengan Fikri sekarang ni . cukup la dulu kita pernah bersama , saya rasa , lepas ni kita tak kan dapat bersama lagi , "
" tapi awak , saya sayang awak , "
" saya minta maaf sangat-sangat Hazim , "
" tapi kita boleh jadi kawan kan ? "
" yela awak , kita kawan oke ? :') "
" terima kasih awak :') "
" sama-sama :') "

kami pun , kawan la , dan menjadi kawan rapat . tetapi , aku harap , sayang aku kat dia dulu , tak datang balik .

haisshh ! satu demi satu dugaan . tak lama lepas tuh , aku dapat tahu , Fikri ada perempuan lain . yaAllah , hanya kau saja yang tahu , betapa hancur nya hati aku saat itu ! sampai hati kau Fikri , buat aku macam ini ?!
aku cerita segala-galanya kat Hazim . Hazim la pengubat ketika aku sedih . dia yang tenangkan aku dalam pelbagai hal . dia la yang selalu ada ketika aku gembira dan sedih .

berbulan-bulan lamanya , aku terpaksa putuskan hubungan aku dengan Fikri . sumpah , aku sayang kan relationship kami . 2years 5months 1day

" aku minta maaf , aku tak dapat nak berkongsi kasih sayang dengan orang lain . aku tahu , susah bagi kau untuk lepaskan dua orang yang kau sayang . tak apa lah , biar aku yang pergi , kau teruskan la hidup kau dengan dia . aku redha , dan aku rela . aku bahagia jika kau bahagia . terima kasih untuk segalanya yang telah kau bagi aku selama ini . terima kasih sekali lagi :') "

" Fikri , Hazim , terima kasih kerana kalian pernah menyayangi aku dulu . kalian la penguat aku ketika aku hendak belajar . kalian la tempat aku bermanja dulu . aku tidak akan lupakan kalian , seorang yang pernah hadir dalam hidup aku dan pernah gembirakan aku . terima kasih :') "

dan sekarang ini , hidup aku sebagai seorang pelajar dan seorang remaja , yang single tanpa lelaki yang aku sayang . selain ayah dan abang ku :')
NO CRY FOR MAN .

THE END ♥ ♥ ♥



Older Post | Newer Post
I love to walk in rain, because no one knows that I was crying :')

Since you first time enter this website , I really really appreciate . Hope you all enjoy and like :) eventhough I know my story that's was not so good and my language was so bad -.-
Bytheway , you have come to Fadhlina's home and thak you so much :) nice to know you all , see you soon !


Click Here :')

About Me
V.I.P
Diaries
Entries

Talking Talking :')



Credit
Basecode by : Farhan Kerewx
Re-Edit by : Fadhlina NR
Background by : Google